Nordisk lansering av Allente

Da Canal Digital og Viasat slo seg sammen, ble en ny nordisk TV-gigant født.

You’ll never watch alone.

Med ambisjonen om å bli størst på underholdning, utviklet vi Allente fra logo til lanseringsfilm

Det er mye å tenke på når en stor merkevare skal lanseres fra scratch. Navn, logo, font, identitet og kommunikasjon som må fungere like bra over hele Norden.

Det er også lett å bli navlebeskuende når man skal fortelle at to selskaper slår seg sammen. Derfor måtte vi gjøre nyheten om Allente trygg for de som allerede var kunder og relevant for de som kanskje skulle bli det.

Underholdning vekker følelser i oss

Vi ler, gråter og skvetter – sammen og samtidig. Ser noen på det samme programmet som deg, har man noe til felles. Å vite at man ikke er alene om å felle en tåre under den siste episoden, eller at man ikke er den eneste som hopper i taket når favorittlaget scorer, gjør disse følelsene sterkere. Det er kraften i Allente.

Bedre sammen

Med “Bedre sammen” som overordna konsept, snakket vi om sammenslåinga og alle fordelene med Allente, samtidig som vi tok innover oss det store fellesskapet av følelser som TV gir oss. På TV, i SoMe, print og bannere fortalte vi store og små "Bedre sammen"-fortellinger, helt fra to selskaper som blir ett, ned til gunstige pakkepriser på taktisk nivå.

Allente animasjon-2.gif

Ett konsept, tre land

Vi lanserte Allente samtidig i tre land. Selv om markedssituasjonen varierer over landegrensene, er innsikten om at underholdning binder oss sammen like sterk i Norge, Sverige og Danmark.